Elevii din clasele a II-a și a IV-a au la dispoziție două cărți de teste pentru pregătirea Evaluării Naționale din 2024.
Este vorba de volumele „EVALUAREA NAȚIONALĂ- Teste pregătitoare- Limbă și comunicare- Limba română/ Matematică și Științe ale naturii pentru clasa a II-a”
și
„EVALUAREA NAȚIONALĂ- Teste pregătitoare- Limba română/ Matematică pentru clasa a IV-a”.
Ambele lucrări sunt apărute la Editura Didactică și Pedagogică și sunt semnate de Alina Johnson-Pop, Monica Mărgărit-Bărăitaru, Cleopatra Mihăilescu și Tudora Pițilă, Lansarea lor a avut loc luni, 22 aprilie 2024, la Librăria „Luceafărul” din București, în prezența autorilor și a invitaților.
Cele două cărți de teste sunt avizate de Ministerul Educației și sunt realizate în conformitate cu programele școlare în vigoare, după modelul celor elaborate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.
Grafica este adaptată particularităților de vârstă ale micilor cititori.
Elevii vor putea accesa texte literare valoroase, precum și informații despre jurnalism, NATO, Barack Obama, Steve Jobs, Coco Chanel, Alfred Nobel, Inteligența Artificială, Omul Păianjen, piramidele egiptene și faraonii, Lună, Pământ, Delta Dunării.
„Mă bucur pentru colaborarea cu celelalte autoare. Conținuturile celor două volume vor fi utile pentru elevii din toată țara, care se pregătesc în această perioadă pentru Evaluarea Națională. Copiii vor exersa, dar vor avea ocazia să-și îmbunătățească și bagajul de cunoștințe, atunci când vor rezolva itemii din aceste volume.”, explică Alina Johnson-Pop, co-autoare a celor două cărți.
„A fost o reală plăcere să fac parte din acest grup de autoare consacrate. Produsele muncii noastre îi vor ajuta pe elevii din clasele a II-a și a IV-a să aprofundeze conținuturile care vor fi verificate la Evaluarea Națională. După ce vor parcurge testele, se vor simți pregătiți pentru a face față acestor prime provocări din viața lor de școlari.”, punctează Monica Mărgărit-Bărăitaru, coautoare a celor două cărți.
„Ne bucurăm să avem oameni de valoare și implicați, care ne ajută să venim în întâmpinarea beneficiarilor finali cu lucrări importante, atât pentru elevi, cât și pentru părinți.”, arată Vanesa Magherușan, redactorul-șef al Editurii Didactice și Pedagogice.
Recenzie de prof. univ. dr. Mircea Miclea
Recenzia celor două volume este semnată de prof. univ. dr. Mircea Miclea: ,,Modul în care suntem evaluați stă la baza teoriei noastre (conștiente sau inconștiente) despre învățare.
Ce înseamnă pentru mine <<să știu>> e o concepție dependentă de testele prin care mi-am evaluat cunoștințele.
Teoria pe care o am despre învățare îmi ghidează, apoi, comportamentul de învățare: ce și cât, efectiv, învăț. Rezultă, logic, faptul că metodele de evaluare determină comportamentul de învățare- ce, cât și cum învăț.
Așadar, pe baza testelor de evaluare, obținem nu numai un scor, o notă care reflectă nivelul de cunoștințe, ci formăm și o strategie de învățare, care devine esențială pentru reușita în școală și în viață. Ele trebuie construite cu maximum de profesionalism!
Remarc, în acest context, cu mare plăcere, profesionalismul cu care au fost construite testele de evaluare din aceste volume.
Utilizând aceste teste, putem obține nu numai o evaluare validă a nivelului de cunoaștere, ci și o strategie eficientă de învățare. Recomand, cu multă căldură, utilizarea lor de către toți cei interesați.”