„A fost ideea lui Rareș Bogdan”, susțin mai mulți lideri din fosta și actuala conducere a PNL despre campania plătită de liberali și despre care documentele CSAT au indicat-o ca fiind făcută în favoarea lui Călin Georgescu, arată un articol Snoop.
Multiple surse din PNL îl indică pe Rareș Bogdan drept liderul din partid care a avut ideea campaniei TikTok, care l-a sprijinit pe Călin Georgescu, potrivit raportului serviciul secret al MAI, document înaintat CSAT în ședința din 28 noiembrie 2024 și desecretizat pe 4 decembrie.
Snoop a dezvăluit în decembrie că această campanie #EchilibrușiVerticalitate, menționată în CSAT, a fost finanțată din banii PNL. Campania a fost „identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, înainte de invazie, a susținut documentul CSAT.
„Liderii care s-au ocupat de campania lui Ciucă au fost Dan Motreanu, Rareș Bogdan, Lucian Bode, Ciprian Ciucu. Bode a fost pe organizare, Motreanu a fost plecat foarte mult timp alături de Ciucă prin țară, iar la București a rămas Rareș Bogdan cu comunicarea. El s-a văzut cu cei de la FameUp și cu Kensington”, susține unul dintre liberalii care a discutat cu Snoop, sub condiția anonimatului.
„Nu îl bănuim pe Rareș Bogdan că a făcut ceva deliberat, pur și simplu au abandonat acea campanie, nu le-a păsat de ea pentru că a fost un eșec. Pe ei îi interesa că Ciucă era acaparat pe Facebook de comentarii cu «votăm Călin Georgescu», nu prea le-a păsat de TikTok”, spune o sursă din cadrul PNL.
Conform altor două surse din PNL, după 8 decembrie, Ilie Bolojan a fost informat „de firma Kensington de faptul că o campanie TikTok a fost deturnată” în favoarea lui Călin Georgescu. Aceleași surse afirmă că Bolojan nu a primit niciun indiciu de la Cătălin Predoiu despre prezența campaniei Kensington în documentele prezentate în ședința CSAT. Predoiu fusese în CSAT în calitate de ministru de Interne, dar legea îl obligă să păstreze secretul.
Fake news
În 2010, Călin Georgescu a fost susținut mediatic de „Ziua de Cluj”. Acesta a fost ziarul care a lansat primul zvon despre numirea lui Georgescu într-o poziție guvernamentală, informație care s-a dovedit în cele din urmă a fi fake news. Publicația a fost fondată și era deținută la acel moment de Rareș Bogdan, după cum a scris „Libertatea”.
„Ziua de Cluj” a fost principalul vehicul de imagine de care actualul europarlamentar și prim-vicepreședinte PNL Rareș Bogdan s-a folosit pentru a câștiga diverse contracte publice și a se menține în cercul unor oameni influenți, după cum a arătat o investigație „Pressone”.
Citește și:
În 28 aprilie 2010, citând „surse apropiate Palatului Cotroceni”, „Ziua de Cluj” a publicat o știre despre faptul că forurile europene l-ar fi somat pe președintele Traian Băsescu să opereze schimbări la nivel de guvern, pentru ca România să nu ajungă în situația Greciei și Islandei, iar „tehnocratul” Călin Georgescu ar fi urmat să fie numit ministru al Finanțelor, în locul lui Sebastian Vlădescu.
Știrea s-a dovedit a fi falsă. A fost însă preluată de publicații naționale precum ziare.com, Hotnews sau PRO TV. Georgescu a declarat pentru Hotnews.ro că nu l-a contactat, de fapt, nimeni de la Palatul Cotroceni, dar că, dacă i s-ar propune funcția respectivă, ar accepta-o pentru că „România are nevoie de tehnocrați”.
Sprijinit mediatic și de Dinu Patriciu
După doar cinci luni de la articolul din „Ziua de Cluj”, scenariul s-a repetat. Pe 17 septembrie 2010, „doctorul” Călin Georgescu a fost prezentat ca un posibil posibil înlocuitor al lui Emil Boc pentru funcția de prim-ministru al României. De data asta, zvonul a fost lansat un blog deținut de Bogdan Abalași, fost prim-vicepreședinte al filialei județene Iași a Partidului Conservator, condus de Dan Voiculescu.
„Dr. Călin Georgescu, CV de premier” era titlul articolului publicat de Abalași. Materialul includea CV-ul cu realizările de până atunci ale „doctorului Georgescu”. Georgescu e doctor în pedologie (studiul solurilor, n.r.). Știrea s-a dovedit, din nou, nefondată.
Anul trecut, Abalași a candidat pe listele Pro România pentru șefia Consiliului Județean Iași.
În luna următoare, „Adevărul” s-a implicat masiv în promovarea lui Călin Georgescu. Pe 6 octombrie și pe 15 octombrie 2010, ziarul a publicat două… interviuri, lucru neobișnuit având în vedere notorietatea redusă de la acea vreme a intervievatului.
În interviul din 15 octombrie, a fost inclusă și o „carte de vizită” a lui Georgescu, în care se preciza că „numele său a fost vehiculat recent pentru funcţia de premier”. Georgescu a lansat în acel interviu una dintre temele sale preferate: „proiectul de țară”.
Pe atunci, ziarul „Adevărul” era patronat de Dinu Patriciu. În 2012, Patriciu i l-a vândut omului de afaceri Cristian Burci, iar, în 2014, s-a stins din viață.