În prima jumătate a anului în curs, PSD a primit, în baza legii de finanțare a partidelor politice, fonduri publice de peste 53 de milioane de lei (10,4 milioane de euro). Suma reprezintă 14.088 salarii minime pe economie și 22.763 de pensii medii.
Banii au fost cheltuiți în totalitate pe presă și propagandă, producția și difuzarea de spoturi publicitare, consultanța politică și sondaje de opinie naționale și locale.
O situație defalcată a fondurilor publice cheltuite de PSD mai jos:
Aproape 78% din totalul banilor contribuabililor, care au fost alocați PSD, s-au dus pe „presă și propagandă”. Este vorba de 40.546.590 de lei (8.147.284 euro).
Suma este echivalentul a 10.959 de salarii minime și 17.706 pensii medii.
Potrivit Snoop.ro, propaganda electorală la televiziuni reprezintă facturi totale către PSD în valoare de 13.3 milioane de lei, conform raportărilor către AEP.
Partidul condus de Marcel Ciolacu nu a încheiat contractele pentru promovare în mod direct cu televiziunile sau site-urile, ci prin intermediul unor agenții de publicitate.
Propaganda electorală la televiziuni s-a derulat prin intermediul Concept Media Management SRL. Firma este deținută de Vlanga Brândușa Andreea – 95% și Ciprian-Gabriel Scrieciu – 5%, soțul său.
Spoturile PSD au putut fi urmărite în campania electorală pentru europarlamentare pe posturi precum Antena 3, RTV, Digi 24, Realitatea sau B1.
Casele de sondaje au profitat la maxim
Urmează cheltuielile cu sondaje de opinie naționale și locale, pe care social-democrații au „spart”, în lunile dinaintea alegerilor locale, nu mai puțin de 4.447.230 lei (893.611 euro).
Institutele de sondare a opiniei publice cvare au încasat grosul din această sumă sunt CURS (deținut de jurnalistul Iosif Bible, soțul deputatei PSD, Diana Tușa), Avangarde (deținut de sociologul Marius Pieleanu, prins în scandalul hărțuirii sexuale de la SNSPA) și Sociopol, al lui Mirel Palada.
Iosif Buble și Marius Pieleanu
Urmează cheltuieli cu producția și difuzarea de spoturi publicitare (2.829.781 lei – 568.606 euro) și cheltuieli cu consultanța politică (1.753967 lei – 352.436 euro).
Cel mai important consultant politic și de imagine al PSD este Bogdan Popescu, cel în care premierul Marcel Ciolacu are foarte multă încredere și care a încasat o mare parte din această sumă.
Bogdan Popescu
Dacă luăm în considerare și cheltuielile cu organizarea de activități cu caracter politic (617.498 lei –124.078 euro) depășim suma alocată de la Bugetul de stat.
În total, PSD a cheltuit, pe capitolele enumerate mai sus, o sumă mai mare decât cea primită prin subvenție publică. Este vorba de 57.208.300 lei (11.495.228 euro), echivalentul a 15.462 salarii minime pe economie și 24.982 de pensii medii.