AUR nu mai are bani de campanie. Cel puțin asta declară George Simion pentru ce a fost la Gigi Becali cu Mihail Neamțu. „Campania costă 3-4 milioane de euro…”
„I-a cerut domnul Neamțu care este candidat pe lista noastră, asta este formula și legislația electorală actuală. Eu m-am dus să vorbesc cu călugării pe care Gigi Becali îi are. Mi se pare un pic exagerat, n-a ajuns încă rege ca să te duci la palat la el. În schimb s-a orientat față de cum îl știam acum 10-15 ani din spațiul public, s-a orientat mult spre zona spirituală. Ce-a spus domnul Becali nu e că i-am cerut noi 500.000 de euro ci că a dat 500.000 de euro către PSD pentru fina Gabriela Firea”, a a spus George Simion, la la Euronews Romania, întrebat cu privire la vizita pe care a făcut-o alături de Mihail Neamțu lui George Becali.
Liderul AUR a adăugat că acum nu ar mai putea împrumuta bani de la patronul FCSB deoarece a început campania electorală.
Liderul AUR, George Simion, a explicat care a fost motivul pentru care a mers, împreună cu Mihail Neamțu, la Gigi Becali, recunoscând că lipsa banilor afectează formațiunea. În ce privește alegerile pentru Parlamentul European, Simion a afirmat că ținta sa electorală este să ia cu un europarlamentar în plus față de PSD.
Întrebat de ce i-a cerut 500.000 de euro de la Gigi Becali, George Simion a răspuns: „Mihai Neamțu este competitor. Campaniile în România se fac prin contribuțiile candidaților. De cele mai multe ori procedura este în felul următor: un candidat găsește bani să se împrumute, inclusiv de la bancă, poate să facă credit și dacă partidul respectiv sau candidatul ia peste 3% i se rambursează cheltuielile de la stat”.
Liderul AUR a spus că formațiunea nu are suficiente resurse financiare pentru a putea să-și permită achitarea prezenței la unele dezbateri la televiziunile comerciale.
„Sigur că da, sigur că dintr-o cotizație anuală de 100 de lei cea standard, 2500 de lei silver și gold 5000 de lei, nu poți să cumperi nici măcar un minut de spoturi la televiziunile comerciale. Prețurile sunt foarte mari, prezența la o dezbatere costă undeva de la 3000 de euro în sus minutul, doar ca să fie cineva de la noi în platou acolo”, a afirmat George Simion, întrebat dacă AUR are o problemă cu finanțarea. Potrivit declarațiilor din timpul interviului, prezența sa la această emisiune ar fi fost gratis, deoarece ar fi fost invitat.
Liderul AUR a susținut că dacă Mihail Neamțu nu va găsi de unde să se împrumute: „probabil ce se va întâmpla este că nu va merge la emisiunile la una dintre televiziunile mari care cer acești bani și probabil nu vom avea un scor atât de mare la alegerile europarlamentare”.
Întrebat lipa de bani afectează formațiunea, George Simon a confirmat, afirmând că deși AUR ar fi primit o subvenție de peste 10 milioane de euro, competitorii cu care se confruntă: „doar din această sursă, primesc 50-60-70 de milioane de euro”.
sursa: Autoritatea Electorală Permanentă: venituri/subvenții AUR până anul acesta.
Liderul AUR a negat că i-ar fi cerut o jumătate de milion de euro de la Gigi Becali, spunând că aceasta a fost o ipoteză a patronului FCSB. „Domnul Mihai Neamțu 350.000 de euro are voie maxim ca și candidat la alegerile europarlamentare”, a adăugat Simion, întrebat cât i-a cerut Mihail Neamțu lui Gigi Becali. Iar în ce privește întoarcerea acestor bani, a explicat că pot fi obținuți de la stat. „Ți-i dă statul. Pe lângă banii de subvenții îți plătește toate cheltuielile dacă le-ai făcut legal în timpul campaniei electorale”, a menționat George Simion.
Întrebat câți bani costă campania electorală AUR, George Simon a răspuns că: „În jur de 3-4 milioane de euro. Nu-i avem pe toți în momentul acesta, ne apropiem de 2,5 milioane de euro, din contribuțiile candidaților.” „Dacă nu asigurăm vizibilitate în diferite moduri, să ajungem la alegători,să audă de AUR, să ne vadă, oamenii vor merge spre rețetele pe care le cunosc: PSD, PNL”, a mai spus George Simion.
Până la data de 16 mai AUR cheltuise aproape 250.000 euro pentru propagandă online în ceea ce privește alegerile europarlamentare conform Expert Forum care a analizat datele legate de finanţarea campaniei electorale, publicate de către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).