Pe 1 noiembrie 2009, acum 15 ani, Jennifer Hyman a lansat Rent the Runway, brandul preferat de toate femeile din SUA care visau la o transformare de genul Cenușăreasa pentru ocaziile cele mai importante din viața lor.
Ironia este că inițiativa de a crea RTR nu a venit din dorința ei de a construi o afacere în domeniul modei, ci dintr-o pasiune profundă de a construi un brand care să permită femeilor să aibă totul.
Pentru multe antreprenoare din lume, Jennifer Hyman e un exemplu de urmat pentru faptul că a reușit să construiască o mișcare, o companie de succes, o căsnicie, o familie și o comunitate în același timp.
Câteva lecții învățate de Jennifer Hyman în cei 15 ani de business:
Fii atent la instinctele tale
În 2009, nu existau date care să prezică faptul că, la 15 ani distanță, milioane de femei vor închiria haine în fiecare an. Atunci, femeile nu închiriau îmbrăcăminte, iar designerii nu participau la economia second-hand. Dar eu știam că închirierea va deveni un comportament mainstream.
Cum? Pentru că mi-am ascultat instinctul. Pe măsură ce RTR a evoluat și datele au devenit disponibile, am simțit o presiune crescândă de a ignora intuiția mea și de a folosi doar datele pentru a ghida planul strategic al RTR. Pot să vă spun că aceasta a fost o greșeală.
Atunci când instinctul tău și datele sunt în contradicție, ascultă-ți instinctul. Ai încredere că atunci când inovezi ceva cu adevărat nou, nu există date istorice care să-ți ofere răspunsul. Trebuie să ai încredere în tine.
Reangajează-te pe tine însuți
La fiecare câțiva ani, mă forțez să abordez rolul meu la Rent the Runway ca și cum aș fi un nou CEO, venind în companie pentru prima dată. Noii executivi fac schimbări. Beneficiul de a conduce RTR timp de 15 ani este că totul este în sângele meu: cunosc fiecare metric, fiecare dezbatere pe care am avut-o.
Pot să mă asigur că rămânem fideli viziunii noastre. Riscul atunci când faci ceva de atâta timp este că s-ar putea să nu mai pui întrebări critice: De ce facem lucrurile în acest fel? De ce nu putem remedia această experiență defectuoasă?
Abordez acest an ca și cum aș fi nou aici. A rezultat în cel mai ambițios plan de creștere și inovație pe care l-am avut în ultimii ani. La finalul celui de-al 15-lea an de activitate, sperăm să le prezentăm clienților și lumii un Rent the Runway complet nou, care are și mai multă semnificație și rezonanță.
Ritmul este singurul lucru care contează
Indiferent cât de deștepți credeți că sunteți, ideile voastre vor fi greșite în peste 50% din cazuri. Prin urmare, singurul lucru care contează este viteza de lansare.
Ritmul nostru la Rent the Runway a fost întotdeauna cel mai rapid atunci când am împuternicit echipele interfuncționale în jurul unor obiective financiare simple, le-am permis să dezvolte foaia de parcurs și le-am implorat să lanseze ceva săptămânal.
De obicei, pe măsură ce o organizație crește, aceasta încetează să mai funcționeze într-un mod agil. Unul dintre obiectivele mele pentru 2024 a fost să elimin procesele, întâlnirile și chiar metricii din cadrul companiei care nu adaugă valoare și să fac tot ce îmi stă în putință pentru a crește viteza de lansare.
Aceste lecții nu doar că m-au ghidat pe parcursul călătoriei mele antreprenoriale, dar sper să inspire și alte femei să își urmeze visurile și să aibă încredere în ele însele.
Foto: TechCrunch