Elena Lasconi are obligația morală față de breasla din care a făcut parte să clarifice chestiunea „jurnaliștilor prieteni” care i-au dat „o informație documentată” despre ferma de troli a lui Mircea Geoană, a scris jurnalista Emilia Șercan pe pagina sa de Facebook.
„Jurnaliștii, atunci când au informații despre subiecte de interes public, le documentează și le publică ei înșiși, sub semnătură proprie, nu le dau unor candidați la președinție pentru a fi folosite în scop electoral.
O astfel de practică este extrem de nocivă pentru presă, cu atât mai mult cu cât credibilitatea breslei jurnaliștilor are de suferit inclusiv din cauza unor practici generate de colaborarea lipsită de orice principiu etic cu unii oameni politici.
Afirmația Elenei Lasconi este una care aduce mari prejudicii profesiei de jurnalist și trebuie clarificată imediat și complet de către aceasta.
Subiectul fermei de troli este unul de mare interes public, însă practica furnizării unor informații de către un jurnalist unui politician este greșită și încalcă principiile profesionale”, a punctat jurnalista.
Elena Lasconi (USR) l-a acuzat marți pe Mircea Geoană că s-a întâlnit la București cu Tal Hanan, despre care a spus că a coordonat o rețea de hackeri care a manipulat alegerile în 30 de țări.
Ea a publicat pe Facebook două fotografii: una cu Tal Hanan în fața sediului Institutului Aspen din București (un ONG fondat de Mircea Geoană) și alta cu Mircea Geoană și Ana Cătăuță, colaboratoarea sa, ieșind din sediu.
„Acum câteva zile, am primit de la prieteni jurnaliști o informație documentată, care la început mi s-a părut halucinantă”, a precizat Lasconi.
Reacția lui Mircea Geoană și a echipei de comunicare
Candidatul independent a reacționat în direct la Antena 3 și a negat că l-ar fi întâlnit pe Tal Hanan.
Echipa sa de campanie susține că sunt „intoxicări servite sunt nedemne de un candidat care vrea să fie președintele României și reflectă doar disperare”.
„Mircea Geoană este cel mai atacat candidat în această campanie, dar s-a ajuns prea jos. Mircea Geoană este ținta numărul unu a unei campanii agresive de discreditare la care, din păcate, s-a alăturat și o competitoare electorală.
Cetățenii românii văd acum cu ochii lor rezultatele milioanelor de euro aruncate în campanii de defăimare la adresa lui Mircea Geoană, finanțate de partidele politice sau de fugari apropiați de Rusia. Discreditarea singurului candidat care îl poate învinge pe Marcel Ciolacu face doar jocul lui Marcel Ciolacu și al AUR”, conchide echipa sa de campanie.