Deși Tesla a continuat să înregistreze o creștere puternică a vânzărilor anul trecut, ajutată de reducerile agresive de prețuri, producătorul de vehicule electrice este așteptat să raporteze vânzări trimestriale slabe.
„Scorul de considerație” pentru Tesla, furnizat în exclusivitate pentru Reuters, a scăzut la 31% în februarie, mai puțin de jumătate din maximul de 70% atins în noiembrie 2021, când a început să fie urmărit și monitorizat interesul consumatorilor față de această marcă.
Scorul de considerație al Tesla a scăzut cu 8 puncte procentuale doar din ianuarie și până în prezent în totală opozitie cu scorul pentru Mercedes BMW și Audi, care au crescut puternic în aceeași perioadă, în rîndul consumatorilor americani ajungând la 44-47%.
Tesla nu a răspuns la solicitarea de a comenta studiul realizat de către Caliber.
„Este foarte probabil ca Musk însuși să contribuie la căderea reputației”, a declarat pentru Reuters directorul executiv al Caliber, Shahar Silbershatz, spunând că sondajul companiei sale arată că 83% dintre americani îl asociază pe Musk cu Tesla.
Reuters a vorbit cu cinci experți în marketing, sondaje și în domeniul auto, care au declarat că atât controversele legate de diferitele comentariile politice cât și declarațiile publice ale lui Musk cântăresc puternic asupra mărcii reputației și cererii pentru automobilele Tesla.