Tu cum stai la capitolul branding personal pe LinkedIn? E platforma online de networking profesional de calitate unde nu doar că îți cauți un job nou, ci și de unde îți iei, mai nou, inspirație sau informație pentru preocupările tale profesionale.
În 2024, LinkedIn este o platformă globală, cu peste 1 miliard de conturi create de oameni din 200 de țări. In fiecare minut, în medie, 6 persoane își găsesc job via LinkedIn. Fun fact: puțin peste 40% din totalul milionarilor din lume au un cont de LinkedIn.
Maria Drăgoi este expertul din România care te ajută să ieși în evidență pe LinkedIn, învățându-te cum să-ți optimizezi contul la capitolul Branding personal, astfel încât să stai mai bine la capitolul credibilitate și vizibilitate. Am cunoscut-o pe Maria la cursul pe care l-a susținut la Clubul de Dezvoltare Personală (C4DP).
C4DP numără câteva sute de membri, din diverse domenii: banking, tehnologie, retail, servicii financiare, consultanță, media, health, asigurări, administrație publică, juridic, educație, publicitate, telecom, imobiliare, HoReCa etc. Săptămănal au loc sesiuni de formare, pe teme la fel de diferite ca și domeniile din care sunt membrii clubului.
Ce comunicăm pe LinkedIn?
Revenind la LinkedIn, cheia in tot demersul acesta, în viziunea Mariei Drăgoi, este să nu te bazezi doar pe cifre sau date, ci și pe a transmite emoții prin postările sau comentariile pe care le faci.
Ca să fiu sinceră, eu personal m-am raportat tot timpul la LinkedIn ca la acea platformă unde ‘raportam’ sporadic ce mai e nou în parcursul meu profesional sau ce mai am relevant de spus despre ce era nou în domeniul meu. Ei bine, după ce am ascultat recomandările Mariei, mi-am regândit profilul, atât la nivel de conținut, cât și la nivel de plan de comunicare. Sigur vei găsi și tu relevantă partea următoare a acestui articol.
Citește si
Patru idei care îți aduc venituri suplimentare din soloprenoriat
Maria Drăgoi are o formulă de succes, care ne ajută să asociem persoana noastră cu un “unique value proposition” scris cât mai autentic și memorabil cu putință.
Ce înseamnă UNIQUE VALUE PROPOSITION (UVP)?
UVP este ceea ce transmiți tu explicit prin conținutul contului tău de LinkedIn, pornind de la informațiile despre tine din profil și continuând cu postările tale efective sau comentarille pe care le lași la postările altor persoane de pe LinkedIn. Ca să ții minte mai ușor poți folosi formula aceasta:
Ce faci tu cel mai bine [ experiența ta ] + Ce vrei să schimbi [ problema pe care o rezolvi ] = Soluția ta pentru [ categoria de clienți ] care au [ nevoile și dorințele lor ].
Dincolo de această formulă, Maria Drăgoi îți mai propune o serie de tactici de care să te ții în următoarele 3 luni astfel încât să ai tot mai mult succes pe LinkedIn.
Luna #1
1. Analizează
Găsește 5 influenceri / opinion leaders din industria ta, urmărește-i și analizează-le: 1. Stilul și formatul conținutului 2. Frecvența și momentul publicării 3. Subiectele și temele abordate 4. Tehnicile de engagement 5. Vizualurile și designul 6. Tonul și vocea
2. Comentează
În medie, o postare este văzută de 12 – 16% din followerii tăi. 👉 Comentariile de peste 15 cuvinte sunt favorizate de algoritm. Așadar, exprimă-ți opinia mai mult decât printr-un simplu „bravo!”. 👉 Comentariile sunt de 5 ori mai eficiente decât distribuirea unei postări a altcuiva cu propriile tale gânduri.
3. Conectează-te
Poți trimite aproximativ 100 de invitații noi pe săptămână, pentru primele 30.000 de persoane. Asta înseamnă minim 4800 de urmăritori noi pe an!
LUNA #2
Începe cu o postare pe săptămână și crește treptat la 3-5 postări pe săptămână. Diminețile din primele zile ale săptămânii sunt cel mai bun timp de postat în România. Iată cinci prompt-uri pentru când te apuci de scris:
1. creează un studiu de caz sau un infografic despre unul dintre proiectele tale personale/profesionale preferate
2. postează un meme despre industria ta
3. scrie despre o concepție greșită comună în domeniul tău și clarifică adevărul
4. postează un citat care te inspiră și explică de ce rezonează cu tine
5. vorbește despre o conferință recentă la care ai participat și ce ai învățat
Experimentează cu toate formatele (carusel, videoclipuri, fotografii, sondaje, documente, meme-uri). întreabă-te înainte de a crea: care este cel mai eficient mod de a-i ajuta cât mai mult posibil, cu cât mai puțină fricțiune?
LUNA #3
Crează conținut video. Iată câteva recomandări de la Maria Drăgoi:
👉 Un singur hook nu este suficient – trebuie să alternezi mereu între hook-uri (momente care atrag atenția) și valoare (informații sau perspective interesante);
👉 Rata de retenție este cel mai bun prieten al tău: un timp de vizionare de peste 50% face algoritmul să distribuie în lung și-n lat conținutul tău.
👉 Dacă ar fi să dau un singur sfat despre realizarea videoclipurilor, acesta ar fi: postați atât de mult încât să vă iasă pe nas și abia atunci veți deveni mai buni.
Ca o concluzie, tot un gând de la Maria Drăgoi: dacă ai avut un parcurs profesional itinerant și îți este greu să armonizezi toată experiența ta pe LinkedIn (eu sunt în categoria asta), folosește asta în favoarea ta, ca pe un element de diferențiere și ca un atu în eforturile tale de a produce schimbarea pe care o ‘vizezi’ prin tot ceea ce faci.